Υλικό Διαδικτυακού σεμιναρίου: «Πώς η (πόση) Αρχαιότητα «χωράει» στο Σχολείο. Η αρχή μιας συζήτησης», 9-10/5 (2)

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας διά της υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων – Τ. Γιακουμάτου- σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις ΔΕ Α΄,  Γ΄ Αθήνας, και Δυτικής Αττικής και τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα πραγματοποίησαν διαδικτυακή Διημερίδα με τίτλο: «Πώς η (πόση) Αρχαιότητα «χωράει» στο Σχολείο. Η αρχή μιας συζήτησης»  Η διημερίδα πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 09 και Τρίτη 10 Μαΐου 2022 κατά τις ώρες 18.00-21.00 μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ.   

Με ποιους τρόπους άραγε “βιώνεται” η αρχαιότητα στο σύγχρονό (μας) ελληνικό σχολείο από εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες; Στη διημερίδα πρόθεσή μας είναι να συζητήσουμε και να μοιραστούμε προβληματισμούς, διαπιστώσεις, προτάσεις εφαρμοσμένες στη σχολική πράξη, εναλλακτικές προτάσεις, απόπειρες συνομιλίας με το “σήμερα” και το “εγγύς” των εφήβων, ώστε να αποτελέσει την  αρχή μιας συζήτησης για την προσέγγιση του αρχαίου πολιτισμού στο σχολείο μέσω των πολιτιστικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων ή άλλων εναλλακτικών πρότζεκτ- δράσεων. 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 9 & ΤΡΙΤΗ 10 ΜΑΪΟΥ 2022, ΩΡΕΣ 6-9ΜΜ-  

 

ΕΥΗ ΜΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ02,  ΓΕΛ Ιωνιδείου: «Η Αρχαία Ιστορία στο σχολείο και η φετιχοποίηση της αρχαιότητας»

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ, Εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ02, 3ο Γυμνάσιο Μίκρας: «Αντιλήψεις και προσλήψεις μαθητών και μαθητριών του Γυμνασίου για την Αρχαία Ιστορία»

ΜΑΡΩ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ02, ιστορικός, 2ο ΓΕΛ Πειραιά- Συντακτική Επιτροπή Post Augustum  «Από τους Γράκχους στον Οκταβιανό Αύγουστο μια ώρα (ιστορικός) δρόμος: η διδασκαλία του αρχαίου κόσμου κατά το ωρολόγιο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας»

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗΣ, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ02 -Συντακτική Επιτροπή Post Augustum:  «Μια πρόταση διδασκαλίας της ιστορίας Α΄ Λυκείου: πρακτικές και προβληματισμοί»

•ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ02, Γυμνάσιο Αδένδρου:  «Οι μαθητές ως μικροί ερευνητές: πώς μιλούσαν & πώς ζούσαν στην αρχαιότητα;»

 

•ΑΚΗΣ ΑΜΠΕΛΑΣ, ΕΛΕΝΗ ΦΟΥΝΤΑ, ΑΣΠΑΣΙΑ ΤΣΟΥΡΛΑΚΗ, Εκπαιδευτικοί, κλ. ΠΕ02 - Ομάδα Φιλολόγων, 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων:  "Ο Αλέξανδρος δαμάζει τον Βουκεφάλα" - Διδακτικό σενάριο ΑΕ  Γ΄ Γυμνασίου» (πιλοτική εφαρμογή) ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΠΙΛΟΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

 

Ερωτήσεις – Συζήτηση

 

Τρίτη 10  Μαΐου 2022, ώρα: 6-9μμ

Αρχαιότητα και Σχολείο: Εναλλακτικές προτάσεις «συνάντησης»

με τον αρχαίο κόσμο

 

•ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ, Eκπαιδευτικός κλ.ΠΕ02, 1ο ΓΕΛ Βύρωνα:  Διδάσκοντας τον Β΄ ελληνικό αποικισμό σε μια πολυπολιτισμική τάξη

•ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΙΡΕΤΑΚΗΣ, Εκπαιδευτικός, κλ. ΠΕ02, ΓΕΛ Λιδωρικίου, Φωκίδα &  

•ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΕΛΤΑΝΙΣΙΑΝ, Εκπαιδευτικός, κλ, ΠΕ02, ΓΕΛ Αμπελακίων,  Σαλαμίνα 

 «Η γλυκιά γεύση της ιστορίας» Η διδασκαλία της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας μέσα από τις εικονογραφήσεις συσκευασιών ειδών καθημερινής χρήσης, 19ος- 20ος αι». 

 

•ΤΕΡΕΖΑ ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΥ,  Εκπαιδευτικός, κλ. ΠΕ02, Υπεύθυνη Πολιτιστικών θεμάτων ΔΔΕ Δ΄Αθήνας:  «Έμφυλες προσεγγίσεις Αρχαιότητας: Αμαζόνες, ένας επίμονος μύθος» Έμφυλες προσεγγίσεις Αρχαιότητας: Αμαζόνες, ένας επίμονος μύθος»

•ΕΥΗ ΠΙΝΗ, Αρχαιολόγος, Υπ. Γραφείου Εκπ/κών Προγραμμάτων, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων

«Δούλοι, οι αόρατοι της Ιστορίας: προσεγγίζοντας τα μελανά σημεία μιας λαμπερής αρχαιότητας»

ΗΛΙΑΣ ΣΤΟΥΡΑΪΤΗΣ, ΤΟΛΗΣ ΛΑΥΚΑΣ,  Εκπαιδευτικοί κλ. ΠΕ02 & κλ. ΠΕ11,  Ιδιωτικό Γυμνάσιο -Λύκειο Παλλάδιο: «Παίζοντας με την αρχαιότητα…»

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ, Αρχαιολόγος- aka Archaeostoryteller: «Χωράει όλη η Αρχαιότητα στο ασανσέρ;»

 

 

 
Joomla templates by a4joomla