Πτώσις και Νέμεσις
Μέσα στο αίμα, στις σφαγές
σέρνεται σκλαβωμένη...
αιώνες τέσσερις σιωπά,
άλυσο υπομένει.
Τα χέρια της , τα πόδια της
Σουλτάνος τα ορίζει,
με σπάθη τα κατέλαβε,
με σπάθη τα θερίζει.
Στην ξενιτιά και στα βουνά
φεύγουνε τα παιδιά της.
Κι ο Τούρκος της τα κυνηγά,
ξεσκίζει την καρδιά της.
Λιοντάρι θα ‘ρθει ο Ρήγας της
τη λευτεριά να σπείρει,
στα όπλα, οι Έλληνες ορμούν
να διώξουν τον Βεζύρη.
Κι Αυτός, όπου τα πάντα ορά,
την Θεια Δίκη ορίζει,
υπόσχεση για ελευθεριά,
δίνει σε κάμπους και βουνά!
και κράτη τρία, δυνατά,
αδέρφια στέλνει στοργικά,
Βασίλισσα και Βασιλιά
Πατρίδα ελεύθερη ξανά!
Για τους Πίνακες του Παναγιώτη Ζωγράφου κατά παραγγελία και καθοδήγηση του Ιωάννη Μακρυγιάννη
Πτώσις της Κωνσταντινούπολης
Η δικαία απόφασις του Θεού δια τηναπελευθέρωσιν της Ελλάδος
Ρόζη Αικατερίνη Μαρία
3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός - Συλλογή Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου
Η έκθεση «Δι' αυτά πολεμήσαμεν… Αρχαιότητες και Ελληνική Επανάσταση» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου ήταν η πρώτη που διοργανώθηκε για τον επετειακό εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Λάβαρο του Αγώνα του 1821 Στο επεισόδιο αυτό της σειράς, ο Τάσος Σακελλαρόπουλος, Υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων μας παρουσιάζει το λάβαρο που είχε χαρίσει ο πολεμικός ηγέτης της Επανάστασης στην Πελοπόννησο, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, στον Κωνσταντίνο Δραγώνα, έναν γιατρό από τη Ζάκυνθο που εργαζόταν ως υγειονόμος στην αγγλική κυβέρνηση των Επτανήσων.
Στο επεισόδιο αυτό της σειρά CLOSE UPS , η Πολύνα Κοσμαδάκη, Επιμελήτρια Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης, Υπεύθυνη του Τμήματος Ζωγραφικής, Χαρακτικής και Σχεδίων του Μουσείου Μπενάκη, παρουσιάζει τον Φιλελληνικό πίνακα «Αποτυχία επιχειρήσεως» του Henri Decaisne που αναφέρεται στην πτώση του Μεσολογγίου το 1826.