Ημερίδες «Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές», 17-18 Μαρτίου
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 11:57
- Εμφανίσεις: 2400
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄Αθήνας μέσω της υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων και σε συνεργασία με το Κέντρο για ταλαντούχα παιδιά CTY (Center for Talented Youth) Greece (http://www.cty-greece.gr) και το Center for Talented Youth (CTY) του Πανεπιστημίου Johns Hopkins (JHU) διοργανώνει δύο ημερίδες με θέμα: «Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές» το Σάββατο 17 Μαρτίου στοΓυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Λέσβου 4, Ν. Σμύρνη και τηνΚυριακή 18 Μαρτίου 2018 στο 2ο Γυμνάσιο Αλίμου, Αμμοχώστου 36, Άλιμος στις 9.15-13.00μ.μ..
Το Κέντρο για Ταλαντούχα Παιδιά/ CTY Greece δημιουργήθηκε με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα Center for Talented Youth τουΠανεπιστημίου Johns Hopkins (JHU). Το CTYGreece εντοπίζει παιδιά με εξαιρετικές δεξιότητες, στην Ελλάδα και την Κύπρο και στη συνέχεια, υποστηρίζει την εξέλιξή τους με εξωσχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους, που διδάσκονται με τις καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας του JHU. Το «Κέντρο για ταλαντούχα παιδιά» λειτουργεί με την επιστημονική πιστοποίηση και υποστήριξη του Πανεπιστημίου «John Hopkins» της πολιτείας Μέριλαντ των Η.Π.Α. και τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ, (αρ. πρωτ.: 211991/Ν104-12-2017).
Στόχος του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση πάνω σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στη σχολική τάξη τους και η διάχυση των αποτελεσματικών πρακτικών διδασκαλίας του στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας. Η συμμετοχή στα συγκεκριμένα εργαστήρια προσφέρει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να υιοθετήσουν ανάλογες πρακτικές στη δική τους σχολική τάξη και να τις μοιραστούν περαιτέρω με άλλους συναδέλφους τους. Με βάση τις στρατηγικές που αναπτύχθηκαν από το CTY για τα μαθήματά του και χρησιμοποιούνται στις τάξεις του εδώ και 35 χρόνια, οι επιμορφωτές του CTY Greece θα μοιραστούν πρακτικές, ιδέες και διδακτικές τεχνικές που στοχεύουν στην ενίσχυση της συμμετοχής και του ενθουσιασμού των μαθητών ποικίλων δυνατοτήτων. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα αφιερωθεί επίσης χρόνος, για να συζητηθούν τρόποι μεταφοράς των τεχνικών του CTY σε μια τάξη κανονικού σχολικού προγράμματος με στόχο να παρέχονται προκλητικές και ελκυστικές εμπειρίες μάθησης σε κάθε παιδί, ανεξάρτητα από το πόσο είναι προχωρημένο ακαδημαϊκά. Οι επιμορφωτές θα μοιραστούν επιπλέον στοιχεία σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών με ιδιαίτερα ταλέντα, τους οποίους γενικά υποστηρίζει το πρόγραμμα CTY Greece.
Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται στα ελληνικά και προσφέρονται δωρεάν στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να τα παρακολουθήσουν. Στο τέλος των εργαστηρίων θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης σε όλους τους συμμετέχοντες. Κάθε εργαστήριο διαρκεί τρεις ώρες.
Αναλυτική περιγραφή και πρόγραμμα του εργαστηρίου.
Σκοπός/στόχος Εργαστηρίου
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και διευθυντικά στελέχη σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός είναι η διάχυση των πρακτικών που εφαρμόζει το CTY Greece στα προγράμματά του και η γνωριμία με διδακτικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται κατά την υποστήριξη μαθητών με υψηλές ικανότητες και ιδιαίτερα ταλέντα. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν το παιδαγωγικό πλαίσιο του προγράμματος και να μάθουν πώς μπορούν να προσαρμόζουν τις δραστηριότητες και τις αρχές του στην καθημερινή τάξη τους. Μετά την παρακολούθηση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν εξοικειωθεί με συγκεκριμένες πρακτικές μεθόδους που θα μπορούν στη συνέχεια να εφαρμόζουν στα μαθήματά τους. Εισηγητές θα είναι οι Dr. Susanna Holm και Dr. Patricia Metz από το Πανεπιστήμιο JohnHopkinsκαθώς και οι Δρ Ελένη Χατζημαυρουδή, κ. Θοδωρής Ανδριόπουλος, Δρ Ανδρέας Ανέστης, Δρ Χάιδω Σαμαρά και Δρ Γεωργία Τσουλφά
Αριθμός συμμετεχόντων
Το εργαστήριο περιλαμβάνει ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες και, ως εκ τούτου, θα υλοποιηθεί σε ομάδες των 24 συμμετεχόντων. Θα υπάρχουν δύο επιμορφωτές του CTYGreece και ένας εκπρόσωπος του Johns Hopkins CTY για κάθε ομάδα.
Δομή εργαστηρίου
Ομάδα Α (καθηγητές θεωρητικών μαθημάτων)Τα παραδείγματα θα αναφέρονται σε θεωρητικά μαθήματα. |
Ώρες |
Ομάδα Β(Καθηγητές θετικών επιστημών)Τα παραδείγματα θα αναφέρονται σε θετικά μαθήματα. |
Προσέλευση |
9:15 |
Προσέλευση |
Πώς διακρίνονται μαθητές με υψηλό δυναμικό (potential); |
09:30 –09:45 |
Πώς διακρίνονται μαθητές με υψηλό δυναμικό (potential); |
Διδακτικές στρατηγικές που στοχεύουν στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών |
09:45 – 11:15 |
Διδακτικές στρατηγικές που στοχεύουν στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών |
Διάλειμμα |
11:15 – 11:30 |
Διάλειμμα |
Τεχνικές άτυπης ανατροφοδότησης της μάθησης |
11:30 – 12:15 |
Τεχνικές άτυπης ανατροφοδότησης της μάθησης |
Συμπεράσματα – συζήτηση |
12:15 – 13:00 |
Συμπεράσματα – συζήτηση |
Θεματικές Ενότητες
Χαρακτηριστικά των μαθητών με ιδιαίτερες ικανότητες
Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας είναι οι εκπαιδευτικοί και τα διευθυντικά στελέχη σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να γνωρίσουν τους τρόπους με τους οποίους το CTY Greece υποστηρίζει μαθητές με υψηλές ικανότητες. Αναλύονται θέματα που αφορούν στον εντοπισμό και την ενίσχυση των ακαδημαϊκά προχωρημένων μαθητών. Η παρακολούθηση της ενότητας προσφέρει στους συμμετέχοντες συγκεκριμένες ιδέες για την εφαρμογή των αρχών και των διδακτικών μεθόδων του CTYGreece.
Διδακτικές στρατηγικές που στοχεύουν στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών
Αυτή η βιωματική θεματική ενότητα έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς που αναζητούν καινοτόμους τρόπους, για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών για μάθηση. Οι επιμορφωτές του CTYGreeceμοιράζονται τις πρακτικές διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται στα προγράμματά τους για την υποστήριξη μαθητών με υψηλές ακαδημαϊκές ικανότητες. Γίνεται προσαρμογή των αρχών, των κατευθύνσεων του παιδαγωγικού πλαισίου και επιλεγμένων δραστηριοτήτων του προγράμματος CTYGreeceστις ανάγκες μιας τυπικής σχολικής τάξης, ώστε να υποστηριχτούν αποτελεσματικότερα οι μαθησιακές ανάγκες του συνόλου των μαθητών. Οι στρατηγικές αυτές αφορούν σε μαθητοκεντρική, hands-on(πρακτική) διδασκαλία και μπορούν να εφαρμόζονται ή να προσαρμόζονται εξίσου αποτελεσματικά σε τάξεις με μαθητές όλων των ακαδημαϊκών επιπέδων. Hενότητα επικεντρώνεται σε μια ποικιλία γενικών διδακτικών στρατηγικών επικοινωνίας, παρατήρησης, και δεξιοτήτων χωρικού συλλογισμού, καθώς και σε εκπαιδευτικά παιχνίδια (συγκεκριμένου περιεχόμενου) που ενισχύουν τη μάθηση. Όλες οι δραστηριότητες στηρίζονται στη χρήση υλικών χαμηλού ή μηδενικού κόστους. Οι συμμετέχοντες αποκτούν μία πλούσια εργαλειοθήκη διδακτικών τεχνικών.
Τεχνικές άτυπης ανατροφοδότησης για τη μάθηση
Η ανατροφοδότηση σχετικά με το τι κατανοούν οι μαθητές είναι απαραίτητη για την επιτυχία της διδασκαλίας σε κάθε τάξη. Σε αυτή τη θεματική ενότητα οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ποικίλους τρόπους με τους οποίους μπορούν να συγκεντρώνουν παρατηρήσεις για τα μαθησιακά αποτελέσματα μέσα στην τάξη τους. Οι στρατηγικές άτυπης ανατροφοδότησης επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίσουν άμεσα ζητήματα μάθησης, πριν προκύψουν παρανοήσεις και παρερμηνείες και πριν την εμφάνιση και παγίωση λαθών που επηρεάζου ντην ουσιαστική κατανόηση και την αποτελεσματική επίδοση των μαθητών. Κατά τη διάρκεια της ενότητας οι συμμετέχοντες εμπλέκονται συνεχώς σε δραστηριότητες άτυπης ανατροφοδότησης που μπορούν να εφαρμόζουν καθημερινά στην τάξη τους.
Διαδικασία Υποβολής Αιτήσεων και Επιλογής Εκπαιδευτικών
Το σεμινάριο λόγω της βιωματικής του φύσης έχει περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Θα υπάρξει περιορισμός έως δύο συμμετέχοντες από κάθε σχολική μονάδα. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο σεμινάριο (μόνο ηλεκτρονικά) πληκτρολογώντας την ηλεκτρονική διεύθυνση: http://bit.ly/CTY-talented
Στην περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων υπερβεί τον αριθμό συμμετεχόντων θα γίνει ηλεκτρονική κλήρωση παρουσία υπαλλήλων της Διεύθυνσης Β/θμιας.