Παρουσιάσεις προγραμμάτων πολιτιστικών θεμάτων

Δημιουργηθηκε στις Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2020 08:58
Εμφανίσεις: 64

Την Τρίτη 2 και την Τετάρτη 3 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων μέσω της πλατφόρμας Webex.

Μπορείτε να δείτε μερικές από τις παρουσιάσεις των πολιστικών προγραμμάτων που συνέχισαν κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας των σχολείων:  

1ο ΓΕΛ Γλυφάδας Υιοθετώ ένα αρχαίο θέατρο, αναζητώ ένα αρχαίο θέατρο  Βίντεο του προγράμματος

Συντονιστής: Σπύρος Καλούδης

Η μέριμνα για τα μνημεία αποτελεί το βασικό σκοπό του προγράμματος Υιοθετώ ένα αρχαίο θέατρο, αναζητώ ένα αρχαίο θέατρο : αρχαίοι δήμοι Ευωνύμου και Αιξωνής του 1ου ΓΕΛ Γλυφάδας. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στην ευρύτερη θεματική της κίνησης πολιτών και Διάζωμα (για τα σχολεία η πλατφόρμα Generation D). Οι στόχοι του προγράμματος περιλαμβάνουν την γνωριμία με το αρχαίο θέατρο Τραχώνων Αλίμου, την αρχαιολογική του ιστορία και την προετοιμασία ξεναγήσεων. Παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες εξερεύνησαν την ιστορία του (αγνώστου τοποθεσίας σήμερα) αρχαίου θεάτρου του δήμου Αιξωνής. Η εκπαιδευτική μας εξόρμηση πραγματοποιήθηκε στο αρχαίο θέατρο Ορχομενού Αρκαδίας.


1ο ΓΕΛ Γλυφάδας  Συγγράφοντας δημιουργικά - Λογοτεχνία και δημιουργική γραφή Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο φυσικό χώρο του Σχολείου το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο του 2019 έως τα τέλη του Φεβρουαρίου του 2020 και εξ αποστάσεως κατά το εναπομείναν χρονικό διάστημα (τέλη Μαϊου 2020). Στο Πρόγραμμα συμμετείχε μεικτή ομάδα 19 μαθητών και από τις τρεις τάξεις. Κατά τη διάρκειά του οι μαθητές: α) Συμμετείχαν σε εκ του σύνεγγυς ανάλυση πεζών λογοτεχνικών κειμένων και σε διδασκαλία θεωρίας σχετικά με: Το σκηνικό, τους ήρωες, το χρόνο, την πλοκή (Πυραμίδα του G. Freytag, τρίπρακτη αριστοτελική δομή), τον αφηγητή και την οπτική γωνία αφήγησης, το τέλος (ανοικτό ή κλειστό). β) Εκπόνησαν ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής με σκοπό την ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητάς τους, τη βελτίωση της ικανότητας παραγωγής γραπτού λόγου και τη συγγραφή ολοκληρωμένου διηγήματος. γ) Ενεργοποίησαν την κριτική τους σκέψη μέσα από τον δημιουργικό σχολιασμό των γραπτών έργων των συμμαθητών τους κατά την παρουσίαση στην ομάδα και το θεσμό του επιμελητή. δ) Έγινε προσπάθεια να κατανοήσουν τους μηχανισμούς συγγραφής πεζών κειμένων και να περάσουν από τη βαθμίδα του καθημερινού αναγνώστη σε εκείνη του επαρκούς αναγνώστη. ε) Συμμετείχαν σε εκπαιδευτική επίσκεψη και ξενάγηση στην Εθνική Βιβλιοθήκη (Ίδρυμα Στ. Νιάρχος). Η παρουσίαση του Προγράμματος Δ.ΓΡ. είναι αναρτημένη στο ιστολόγιο του εκπαιδευτικού με τίτλο: Num oleum et opera perdidi; στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://blogs.sch.gr/bosiolis/ Συντονιστής : Μποσιώλης Παναγιώτης

 


 

3ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης  Μιλάμε Δυνατά! Ομάδα ρητορικής

Συντονίστρια: Σουρίδη Παναγιώτα 

Μια χρονιά μαζί στο αρχαίο θέατρο Ελευθερέως Διονύσου

Η εργασία του σχολείου μας είχε ως αντικείμενο το Θέατρο Ελευθερέως Διονύσου. Δημιουργήσαμε το  Σχολικό Ημερολόγιο 2020-2021 με τίτλο Μια χρονιά μαζί στο αρχαίο θέατρο Ελευθερέως Διονύσου Οι ψηφιακές και οι εικαστικές δημιουργίες είναι αποτέλεσμα συνεργατικής δουλειάς των μαθητών/τριών της Β & Γ Γυμνασίου. Ειδικότερα, μετά την επεξεργασία στοχευμένων Φακελων Υλικού, οι μαθητές/τριες απέδωσαν σε μορφή infographic ενδιαφέρουσες οπτικές για μια ουσιαστική γνωριμία με το Αρχαίο Θέατρο και το συγκεκριμένο μνημείο. Παράλληλα, τα εικαστικά έργα παρουσιάζουν ποικιλία τεχνοτροπιών και ευρύτατη χρήση υλικών, ως αποτέλεσμα της διαλογικής διαδικασίας και συναπόφασης των ομάδων. Στόχος μας είναι να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη από τη δική μας γνώση και εμπειρία στο μαθητικό κοινό, εντός και εκτός Ελλάδος (ομογένεια) , ώστε το επόμενο σχολικό έτος να το περάσουν όλοι/ες κοντά στο Θέατρο Ελευθερέως Διονύσου. 

Συντονίστρια Σουρίδη Παναγιώτα Συμμετέχουσα: Μαντέλλου Ελένη


 

3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας Το Διάλειμμα - Δημοσιογραφική ομάδα

Ενημερώνει καθημερινά με ενδιαφέρουσες αναρτήσεις από την ζωή του σχολείου και προβάλλει ποικίλα θέματα που  σχετίζονται με την παιδεία. Κείμενα που υπηρετούν την πληροφόρηση και τον προβληματισμό, χωρίς να εξάπτουν τον φανατισμό και κάθε άλλη ακρότητα.

Οι μαθητές που παρακολουθούν τα μαθήματα δημοσιογραφίας και φωτογραφίας στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος  δραστηριοποιούνται στα ρεπορτάζ.

Παράλληλα δημοσιοποιούνται  εργασίες μαθητών του σχολείου που δημιουργούνται στο πλαίσιο των μαθημάτων.

Ο ζωντανός τρόπος παρουσίασης και η ποικιλία της θεματολογίας των αναρτήσεων κάνουν  «Το Διάλειμμα» να ξεχωρίζει. 

Συντονιστής: Μακρογκίκας Ανδρέας


12ο Γυμνάσιο Καλλιθέας - Μουσείο πολιτισμών

Το πολιτιστικό πρόγραμμα «Μουσείο Πολιτισμών» αποτελεί μια προσπάθεια των καθηγητών του 12ου Γυμνασίου Καλλιθέας να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό αποθετήριο πολιτιστικών στοιχείων των χωρών της Ευρώπης, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Τα αντιπροσωπευτικά αυτά δείγματα προέρχονται από τους τομείς της ιστορίας, φιλοσοφίας, μουσικής, αρχιτεκτονικής, τέχνης, τεχνολογίας, λογοτεχνίας, μόδας και διατροφής. Οι χώρες που συμμετέχουν είναι η Ελλάδα, Πορτογαλία, Γερμανία, Τσεχία, Ρουμανία και Τουρκία. Το πρόγραμμα αυτό υποστηρίζεται μέσα από την εκπαιδευτική πλατφόρμα  eTwinning καθώς και μέσω ενός διετούς προγράμματος Erasmus+. 

Οι μαθητές δουλεύοντας μέσα στην τάξη με τους καθηγητές των διαφόρων ειδικοτήτων αλλά και στην ομάδα εργασίας που έχει δημιουργηθεί γι΄ αυτό το σκοπό, ερευνούν και διαλέγουν τα πιο αντιπροσωπευτικά στοιχεία από τις διάφορες πτυχές του πολιτισμού, δημιουργούν παρουσιάσεις με την βοήθεια των Web Tools, επικοινωνούν με μαθητές από τις άλλες χώρες του προγράμματος ανταλλάσσοντας τα αποτελέσματα των ερευνών τους, ενώ πρέπει να αναφερθεί και η δυνατότητα που δίνεται σε κάποιους από τους μαθητές να ζήσουν για μια εβδομάδα σε οικογένειες των άλλων χωρών, εμπειρία που μεταφέρουν στη συνέχεια στους συμμαθητές τους. 

Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να ισχυροποιήσει την εθνική ταυτότητα της κάθε χώρας μέσα από την ομορφιά της διαφορετικότητάς της και να αναδείξει τα κοινά αυτά σημεία που ενώνουν την ευρωπαϊκή οικογένεια.

 

 Συντονιστής: Γιατράς Παναγιώτης


14ο Γυμνάσιο Καλλιθέας - Σχολική εφημερίδα

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 στο στο 14ο  Γυμνάσιο Καλλιθέας, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε πολιτιστικό πρόγραμμα που αφορούσε τη δημιουργία σχολικής εφημερίδας. Η εφημερίδα είναι ηλεκτρονική, ονομάζεται Sch…aner και υπάρχει στην ιστοσελίδα του σχολείου τα τελευταία έξι χρόνια. Τα θέματά της είναι  ποικίλα:  κοινωνικά, λογοτεχνικά, σχετικά με τη φύση, την τέχνη, τα ζώα, τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό.  Οι μαθητές με τη βοήθεια μας συλλέγουν και οργανώνουν το υλικό τους  από πηγές του διαδικτύου κυρίως αλλά και από υλικό που βρίσκουν στη σχολική βιβλιοθήκη του σχολείου. Η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη λόγω της υγειονομικής κρίσης παρόλα αυτά καταφέραμε να οργανώσουμε και να αναρτήσουμε ένα τεύχος . Εκείνο που βοήθησε πολύ σε αυτή τη φάση ήταν η επικοινωνία αναμεταξύ μας μέσω email. Ένα άλλο ήταν ο αρκετός ελεύθερος χρόνος του εγκλεισμού και η ανάγκη να ολοκληρώσουμε.
Συντονίστρια: Πετρούλια Μαρία

 


Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αγ. Δημητρίου

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus + , 2017-1-RO01-KA219-037259_5 με τίτλο « Οutdoor Learning- Real Learning», το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του  Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών ( Ι.Κ.Υ.) είχε διάρκεια δύο ετών ( Δεκέμβριος 2017 -Νοέμβριος 2019), και σε αυτό συμμετείχαν πέντε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  από πέντε ευρωπαϊκές χώρες ( Ρουμανία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ελλάδα).

Κεντρικό θέμα του προγράμματος ήταν ο σχεδιασμός και πραγματοποίηση μαθημάτων σε χώρους εκτός της σχολικής αίθουσας( π.χ. φυσικούς χώρους ) με στόχο να αυξηθεί το ενδιαφέρον , η συμμετοχή και η απόδοση των μαθητών, ιδιαίτερα όσων αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Συμμετείχαν οι μαθητές του γυμνασίου, που μαζί με τους εμπλεκόμενους καθηγητές αποτελούσαν την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος  πραγματοποιήθηκαν οι εξής δραστηριότητες :

α) Ενημερωτικές εκδηλώσεις για το πρόγραμμα.

β) Μαθήματα σε εξωτερικούς χώρους εντός και εκτός του σχολείου ( π.χ.

εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μάθημα στο προαύλιο).

γ) Δημιουργικές δραστηριότητες ( δημιουργία λογότυπου για το

πρόγραμμα, κολλάζ, βίντεο, εργασίες για παρουσίαση της χώρας

μας αλλά και γνωριμία των άλλων χωρών κ.α.).

δ) Επικοινωνία με μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων μέσω της

πλατφόρμας e-twinning.

ε) Τρεις συναντήσεις εκπαιδευτικών των συνεργαζόμενων σχολείων.

στ) Δυο εκπαιδευτικές εκδρομές ( Μάιος 2018 στην Πορτογαλία & Μάρτιος 2019 στην Ισπανία), στις οποίες  συμμετείχαν 6 μαθητές του σχολείου μας κάθε φορά συνοδευόμενοι από 3 εκπαιδευτικούς. 

ζ) Εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών των συνεργαζόμενων σχολείων στη χώρα μας( Μάιος 2019).

η) δραστηριότητες για τη διάχυση των αποτελεσμάτων ( δημοσιεύσεις, αναρτήσεις, παρουσιάσεις).

Μπορείτε να δείτε το ebook Outdoor Learning  του προγράμματος καθώς και την Παρουσίαση 
Συντονίστρια: Χάλαρη Ελένη

 


Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Καλλιθέας - Δημιουργίες με έμπνευση από γνωστούς ζωγράφους

Κατά τη διάρκεια της εικοσάχρονης πορείας της κας Παρτσαλάκη στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή, αλλά και την διαδρομή της ως εικαστική ψυχοθεραπεύτρια, διαπίστωσε πως η τέχνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως άλλη οδός εκπαίδευσης, άλλη γλώσσα επικοινωνίας.

Με τρόπο βιωματικό και διασκεδαστικό, εμπλέκοντας όλες τις αισθήσεις, μπορεί κάθε διδακτικός στόχος να επιτευχθεί δημιουργώντας ένα εικαστικό αντικείμενο. Σημαντικός παράγοντας για κάθε ολοκληρωμένη δράση είναι να γίνει σωστή ανάλυση σε βήματα που αντιστοιχούν σε εκπαιδευτικούς στόχους καθώς και προσαρμογή αυτών στις δυνατότητες κάθε μαθητή.

Η ικανοποίηση των μαθητών όταν βλέπουν το αποτέλεσμα βοηθά στην αυτοεικόνα και αυτοπεποίθησή τους καθώς τα έργα που παράγονται με αυτόν τον τρόπο είναι άρτια και ιδιαίτερης αισθητικής.

Μπορείτε να δείτε την Παρουσίαση:Συνομιλώντας με τους ζωγράφους

Συντονίστρια: Παρτσαλάκη Πάολα


Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Αγίου Δημητρίου Educatering - Εκπαίδευση στην ελληνική παραδοσιακή γαστρονομία

 

H εικονική επιχείρηση EDUcatering είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται κυρίως στους τελειόφοιτους μαθητές του εργαστηρίου, στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης, με στόχο την απόκτηση κοινωνικών και προ επαγγελματικών δεξιοτήτων και τη σύνδεσή τους με την εργασιακή και κοινωνική πραγματικότητα.

Το αντικείμενο της επιχείρησης ήταν η παρασκευή εδεσμάτων καλύπτοντας όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας, η σύνδεσή τους με στοιχεία του κάθε τόπου (κουζίνα, ιστορία, λαογραφία κλ.π.) αξιοποιώντας την έξυπνη τους συσκευασία, η διοργάνωση εκδηλώσεων μαζικής εστίασης και το σερβίρισμα των εδεσμάτων.

 Παρουσίαση Educatering     Educatering - περιγραφή του προγράμματος

Συντονίστρια: Χρυσού Ευστρατία


 

Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Από το βιβλίο αυθεντία στα πολλαπλά κείμενα και στη διεπιστημονική συνεργασία: οργάνωση σχολικής βιβλιοθήκης, τρόποι χρήσης της και ενδοσχολική διάχυση ιδεών.

Το πρόγραμμα είχε δύο κατευθύνσεις: 

1) Την οργάνωση της σχολικής βιβλιοθήκης, ιδιαίτερα των βιβλίων αό δωρεές

2) Τη συγκρότηση ενός θεωρητικού υπόβαθρου και παράλληλων δράσεων για την ανάγκη της σφαιρικής ολιστικής πρσέγγισης της γνώσης και τη διάχυσή της.

Παρουσίαση Πολιτιστικού προγράμματος ΠΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Ποίημα που δημιουργήθηκε από τους μαθητές της 'Α Λυκείου του Πρότυπου Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης στο πλαίσιο του προγράμματος

Συντονίστρια: Καρίμαλη Λία, συμμετέχουσα Λάζου Καλυψώ