Άξονες δραστηριοτήτων 2012-2013

Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2012 18:37
Εμφανίσεις: 450

1. Ανθρωπογενές περιβάλλον και αειφόρος διαχείριση

Η έννοια της αειφορίας περιλαμβάνει και το πολιτισμικό απόθεμα.

Ο εμπλουτισμός της ελληνικής Βικιπαίδειας ή η ανάπτυξη σχολικών ιστοσελίδων και ιστολογίων, όπου αναρτώνται οι συνθετικές εργασίες των μαθητών συντελούν στην ανάπτυξη πολιτισμικού αποθέματος. Συμβουλευτείτε τις Προτάσεις προγραμμάτων.

2. Εθελοντισμός

Η Αθήνα, τα τελευταία δύο χρόνια, έχει προσελκύσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον ως η πρωτεύουσα της κρίσης. Μέσα από τη δυναμική των εικόνων που καταγράφουν σκηνές κοινωνικής κατάρρευσης και ανθρώπινης δυστυχίας, η πόλη μας παρουσιάζεται ζωντανή κυρίως μέσα από κοινωνικές εντάσεις και όχι μέσα από τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσει η ίδια κοινωνία, για μια καλύτερη καθημερινή ζωή.

 

Αυτή την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, αντέχει, αναπτύσσεται και ενισχύεται διαρκώς, μια διαφορετική προοπτική που εμπνέει αισιοδοξία. Απέναντι στη βαθιά κρίση, απλοί πολίτες ενώνουν τις δυνάμεις, τη δημιουργικότητα, τις δεξιότητες και τις αντοχές τους και κάνουν τη δράση, καθήκον. Ολοένα και αυξάνει η ατομική εθελοντική πρωτοβουλία που μετατρέπεται σε συλλογική δραστηριότητα και αποτελεί την αναγκαία αντίρροπη τάση, απαραίτητη στη σημερινή δυσμενή συνθήκη. Ένα ευρύ φάσμα δράσεων από απλούς πολίτες ξεδιπλώνεται, με στόχο την ενεργή υποστήριξη του κοινωνικού ιστού της πόλης. Οι δράσεις αυτές θέτουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τη καλύτερη διαβίωσή του. Τέτοιες είναι η υποστήριξη αστέγων και ή συγκέντρωση τροφίμων για την παροχή σίτισης, αλλά και μικρότερες τοπικές πρωτοβουλίες περιβαλλοντικού ή πολιτιστικού χαρακτήρα που προσπαθούν για μια πιο όμορφη πόλη.

Προτείνουμε την ανάπτυξη δράσεων εθελοντισμού από τα σχολεία είτε ακόμα  την ανάπτυξη υλικού ευαισθητοποίησης μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικών βίντεο, κινούμενων σχεδίων, θεατρικών δρώμενων για θέματα υποστήριξης των συνανθρώπων μας.

3. Σχολικός εκφοβισμός

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

Προτείνουμε τη δημιουργία μαθητικών ταινιών είτε θεατρικών δρώμενων ώστε οι μαθητές να ενεργοποιηθούν απέναντι στο φαινόμενο.

4. Εμπέδωση αρχών δημοκρατίας

Στόχος ενός δημοκρατικού εκπαιδευτικού συστήματος- είναι να συμβάλλει στη διαμόρφωση συνειδητοποιημένων και υπεύθυνων πολιτών, που να σέβονται τους δημοκρατικούς και τους συνταγματικούς θεσμούς.

Έχει αναρτηθεί σχετική πρόταση ιστοεξερεύνησης